Świadczenia usługi dostępu w sieci MAXNET
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 marca 2014 roku
1. POSTANOWIENIA ZAWARCIA UMOWY
1.1 Niniejszy Regulamin uzupełnia warunki Umowy i określa zakres świadczonych Usług, oraz informacje porządkowe. Operator zobowiązuje się do świadczenia Usług na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
1.2 Regulamin w formie elektronicznej jest integralną częścią Umowy. Zapoznanie się z Regulaminem jest niezbędne.
1.3 Jeżeli w Regulaminie użyte zostało słowo wymienione w niniejszym punkcie i pisane jest z dużej litery, należy je rozumieć zgodnie z podaną w tym punkcie definicją:
REGULAMIN – Regulamin świadczenia usługi w sieci Operatora.
OPERATOR – „MAXNET Sp. z o. o”, ul. Wańkowicza 37 b, 59-700 Bolesławiec
UŻYTKOWNIK – podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług dostępowych, zawartej na piśmie z Operatorem.
UMOWA – umowa zawarta na piśmie o świadczenie usług przez Operatora na rzecz Użytkownika i o zapłatę za tę usługę przez Użytkownika. Umowa zawiera oświadczenie Użytkownika, że przed zawarciem Umowy zapoznał się z treścią Regulaminu i Cennika oraz wyraża zgodę na włączenie ich postanowień do Umowy. Jeżeli w Regulaminie jest mowa o Umowie, należy przez to rozumieć Formularz Zgłoszeniowy, Umowę, Regulamin i Cennik łącznie.
CENNIK – zestawienie cen za usługi Operatora, do których płatności zobowiązany jest Użytkownik, będący wraz z niniejszym Regulaminem integralną częścią Umowy.
FAKTURA – jest to dokument księgowy wystawiany dla użytkownika w związku z realizowanymi Usługami i Usługami
Dodatkowymi.
TARYFA – zestaw usług internetowych określony aktualnym cennikiem Operatora obowiązującymi na danym obszarze.
USŁUGI – usługi, które standardowo wchodzą w skład Taryfy.
USŁUGI DODATKOWE – usługi, które standardowo nie wchodzą w skład Taryfy, a których świadczenie przez Operatora
Użytkownik może dodatkowo zlecić.
TERMINAL – jest to komputer Użytkownika umożliwiający nadawanie, przetwarzanie i odbiór danych, wykorzystywanych przez Użytkownika w ramach korzystania z usług świadczonych na podstawie Umowy.
SIEĆ – stanowiący własność Operatora lub zarządzany przez Operatora zespół, urządzeń i kabli zainstalowanych w posesji
lub lokalu Użytkownika, za jego zgodą, umożliwiający przyłączenie Terminala Użytkownika, za pomocą, której Operator
świadczy między innymi usługi dostępu do Internetu.
ŁĄCZE SIECIOWE- niezbędne okablowanie z gniazdem komputerowym lub instalacją antenową w lokalu Użytkownika.
INSTALACJA – udostępnienie Łącza Sieciowego do Lokalu Użytkownika oraz jego aktywacja, tj. zapewnienie dostępu do
Internetu za pomocą Sieci. Instalacja podlega jednorazowej, bezzwrotnej opłacie na rzecz Operatora.
PONOWNA AKTYWACJA – wznowienie dostępu do Sieci z wykorzystaniem istniejącego Łącza Sieciowego podlegające opłacie zgodnie z Cennikiem Operatora.
OKRES ROZLICZENIOWY – okres JEDNEGO MIESIĄCA, za który dokonywane są rozliczenia należności Użytkownika
wobec Operatora z tytułu świadczenia usług, rozpoczynający się i kończący w dniach wskazanych przez Operatora.
AWARIA – brak dostępu do Sieci lub sieci Internet nie planowany przez Operatora.
ZESTAW INSTALACYJNY – jest to zestaw urządzeń udostępnianych przez Operatora, umożliwiający korzystanie z oferowanej przez niego usługi.
2. PODSTAWA ŚWIADCZENIA USŁUGI
2.1 Operator świadczy usługi telekomunikacyjne transmisji danych i dostępu do sieci Internet na podstawie wpisu do rejestru
przedsiębiorców telekomunikacyjnych nr 10853 z dnia 10.03.2014 r.
2.2 Ceny usług i ich właściwości określa Cennik Usług sieci MAXNET.
2.3 Operator zastrzega sobie możliwość uruchamiania dodatkowych usług świadczonych na podstawie odrębnych regulaminów i cenników, jak również świadczenia zawartych w niniejszym regulaminie i cenniku usług na zasadach promocyjnych. Zasady promocji określa odrębny regulamin.
3. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY
3.1 Z usług może korzystać każda osoba fizyczna lub prawna, z którą Operator zawarł Umowę.
3.2 Użytkownik może zawrzeć Umowę oraz składać inne oświadczenia woli z nią związane osobiście bądź przez należycie
umocowanego przedstawiciela.
3.3 Operator zapewnia poprawne świadczenie Usługi pod warunkiem korzystania przez Użytkownika z zestawu
instalacyjnego lub innego urządzenia zaakceptowanego przez Operatora.
3.4 Pełnomocnictwo do reprezentowania Użytkownika w zakresie zawarcia lub wykonywania Umowy winno być udzielone
w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
3.5 Podpisanie Umowy jest jednoznaczne z zaakceptowaniem warunków Umowy, Regulaminu, Cennika oraz ich
przestrzeganiem.
3.6 W imieniu Operatora Umowę Abonencką zawiera osoba uprawniona.
3.7 Operator zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia Umowy.
3.8 Jeżeli na jeden miesiąc przed końcem obowiązywania Umowy strony nie uzgodnią inaczej, Umowa przechodzi na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
3.9 Operator zastrzega sobie prawo do odmowy przeniesienia miejsca dotychczasowej instalacji usługi, o ile w nowym
miejscu takowa usługa nie jest realizowana.
3.10 Operator udziela Użytkownikowi ulgę na instalację oraz aktywację usługi dostępu do internetu w wysokości 480 zł. W przypadku wypowiedzenia Umowy przed upływem okresu, na jaki została zawarta lub okresu, na jaki Umowa została
przedłużona, zgodnie z postanowieniami Umowy, Operator ma prawo żądać zwrotu ulgi, udzielonej Użytkownikowi
w związku z zawarciem Umowy.
4. WARUNKI ŚWIADCZENIA I KORZYSTANIA Z USŁUG
4.1 Operator gwarantuje Użytkownikowi dostęp do Internetu poprzez sieć MAXNET łączem o parametrach określonych
w Taryfie.
4.2 Operator nie gwarantuje przepustowości transmisji do zasobów dostępnych w sieci Internet.
4.3 Operator zastrzega sobie możliwość limitowania ilości jednoczesnych sesji TCP oraz ilości pakietów przesyłanych
w jednostce czasu.
4.4 Operator zastrzega sobie możliwość czasowego blokowania ruchu p2p.
4.5 Przydzielona w Taryfie prędkość dzielona jest po równo na każdy posiadany przez Abonenta adres IP.
4.6 Operator zobowiązuje się do świadczenia Usług zgodnie z obowiązującym Regulaminem.
4.7 Operator zastrzega sobie prawo do rozłączania połączenia internetowego (rozłączenie serwisowe – time out),
wymagającego ponownej Autoryzacji.
4.9 Operator świadczy Usługi w zasięgu Sieci i w zakresie istniejących możliwości technicznych.
4.10 Operator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub brak możliwości świadczenia usług spowodowanych siłą wyższą lub okolicznościami utrudniającymi, albo uniemożliwiającymi świadczenie usług przez Operatora takimi jak: strajki, warunki atmosferyczne, urzędowe orzeczenia, awarie sieci telekomunikacyjnych, także wówczas, gdy za powstanie tych okoliczności ponoszą odpowiedzialność partnerzy Operatora oraz partnerzy tych partnerów, a także w przypadku wadliwie działającego sprzętu Użytkownika.
4.11 Operator świadczy Usługi nieprzerwanie z wyjątkiem przerw technicznych, niezbędnych do prawidłowego działania Sieci. Przerwy techniczne są to okresy związane z pracami technicznymi tzn. konserwacją, naprawami jak również
testowaniem sprzętu teleinformatycznego. Przerwy techniczne mogą występować nie dłużej niż 36 godzin w okresie rozliczeniowym.
4.12 Operator zobowiązuje się do dokonania podłączenia Użytkownika w terminie do 3 tygodni od daty podpisania Umowy
i dokonania opłaty instalacyjnej, chyba, że strony uzgodnią inny termin.
4.13 Użytkownik zobowiązany jest do:
4.13.1 Udostępnienia lokalu w wyznaczonym terminie upoważnionemu pracownikowi Operatora, w celu wykonania instalacji,
4.13.2 Przygotowania lokalu oraz miejsca instalacji łącza,
4.13.3 Prawidłowego przygotowania Terminala oraz zabezpieczenia znajdujących się w nim danych.
4.13.4 Brak udostępnienia lokalu w umówionym terminie spowoduje odpowiednie przesunięcie terminu instalacji.
4.13.5 Operator zobowiązuje się do udostępnienia Usług Użytkownikowi w momencie podłączenia Użytkownika do Sieci.
4.14 Operator nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę danych przesyłanych przez łącze Sieciowe jak również za straty
i/lub szkody wynikłe z zastosowania i/lub niemożności zastosowania informacji lub oprogramowania uzyskanych przez
Użytkownika z sieci Internet oraz sieci Operatora.
4.15 Użytkownik wyraża zgodę na wysyłanie na adres poczty elektronicznej Użytkownika podany w Umowie: faktur
rozliczeniowych, komunikatów technicznych, informacji o usługach i nowościach w ofercie Operatora oraz informacji, dla
których nie przewidziano formy pisemnej ani w Umowie ani w Regulaminie.
4.16 Przydzielony Użytkownikowi przez Operatora nr ID jest numerem identyfikującym Użytkownika w sieci Operatora.
4.17 Operator dokłada wszelkich starań, aby zabezpieczyć dane Użytkownika na serwerach Operatora, ale nie ponosi
odpowiedzialności za negatywne skutki ingerencji osób trzecich.
4.18 Operator nie ponosi odpowiedzialności za treści prezentowane na stronach WWW Użytkownika.
4.19 Operator może usunąć strony WWW Użytkownika w przypadku naruszenia powszechnie akceptowanych norm
obyczajowych, zawierających treści obelżywe i/lub powodujące naruszenia prawa.
4.20 Operator za dodatkową opłatą określoną w Cenniku może zapewnić Użytkownikowi dodatkową pomoc techniczną
np. przy zainstalowaniu karty sieciowej, konfiguracji Terminala, sprawdzeniu poprawności działania w nim karty sieciowej.
4.21 Korzystając z Usług Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa i praw osób trzecich, wiążących się z tą czynnością, pod rygorem rozwiązania Umowy przez Operatora w trybie natychmiastowym i odłączenia Użytkownika od Sieci. W szczególności Użytkownik, jest zobowiązany do przestrzegania przepisów Ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych.
4.22 Użytkownik odpowiada za wybór miejsca, sposób przechowywania hasła zabezpieczającego konto i innych haseł oraz
dołoży wszelkich starań by uniemożliwić do nich dostęp osobom trzecim. W przypadku, gdy osoba trzecia poniesie szkodę
wskutek działań Użytkownika, osób korzystających z haseł lub urządzeń Użytkownika, Operator jest zwolniony od
jakiejkolwiek odpowiedzialności.
4.23 W ramach Usług Operator nie dostarcza Użytkownikowi żadnego systemu zabezpieczającego oraz oprogramowania antywirusowego i w związku z tym nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie informacji w zasobach Użytkownika przez osoby trzecie i wirusy internetowe. Użytkownik jest zobowiązany do informowania Operatora o znanych mu przypadkach nadużycia.
4.24 W przypadku dostępu radiowego Operator montuje anteny zewnętrzne w miejscu określonym przez abonenta. Abonent
powinien posiadać odpowiednie zgody na montaż tych instalacji. Nie dotyczy to miejsc, na które Operator uzyskał zgody
na podstawie odrębnych umów.
5. OPŁATY
5.1 Użytkownik jest zobowiązany do terminowego uiszczania opłat w wysokości określonej w Cenniku zgodnie z wykupioną
Taryfą.
5.2 Za dzień wniesienia opłaty uważa się datę na dowodzie wpłaty wystawionym przez Operatora lub datę zaksięgowania
środków na koncie Operatora.
5.3 W ramach opłaty abonamentowej Abonent otrzymuje:
– dostęp do sieci Operatora o określonej w Taryfie prędkości transmisji danych od i do swojego komputera,
– udogodnienia towarzyszące, określone w Taryfie.
5.4 Jeżeli okres świadczenia Usługi nie obejmuje pełnego Okresu rozliczeniowego, wówczas za każdy dzień świadczenia
Usługi w takim okresie rozliczeniowym Abonent zapłaci opłatę w wysokości 1/30 opłaty abonamentowej.
5.5 Opłaty naliczane są pierwszego dnia każdego miesiąca za okres bieżącego miesiąca. W momencie naliczenia opłaty
wystawiana jest faktura VAT.
5.6 Użytkownicy nie posiadający adresu e-mailowego zobowiązani są odebrać fakturę VAT w siedzibie firmy po każdym
miesiącu rozliczeniowym lub wyrazić zgodę na jednorazowe wysłanie wszystkich zestawień faktur VAT w danym roku
rozliczeniowym, na adres do korespondencji podany w umowie.
5.7 W przypadku nieotrzymania Faktury VAT za okres rozliczeniowy, Abonent powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt
Operatorowi.
5.8 Opłata aktywacyjna jest bezzwrotna.
5.9 W przypadku zalegania z opłatami dłużej jak 30 dni Operator ma prawo zawiesić świadczenie Usług do czasu
uregulowania należności wraz z odsetkami oraz opłatą za ponowne podłączenie do sieci. Każda wpłata dokonana przez
Użytkownika zaliczona będzie w pierwszej kolejności na poczet zaległych faktur.
5.10 Dopuszcza się możliwość dokonywania przedpłat na poczet kolejnych okresów rozliczeniowych.
5.11 Brak wpłaty na konto Operatora w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury może spowodować zawieszenie świadczenia Usług na rzecz Użytkownika lub rozwiązanie Umowy.
5.12 W okresie wstrzymania świadczenia Usług Operator jest zwolniony z wykonywania obowiązków określonych w Umowie i Regulaminie. Jeżeli Użytkownik uiści zaległe opłaty wraz z odsetkami oraz opłatę za ponowną aktywację,
wówczas Operator zobowiązuje się w terminie do 12 godzin ponownie uruchomić Usługi Użytkownikowi.
5.13 Operator zastrzega sobie prawo do zmian Cennika. Opłaty mogą ulec zmianie o wskaźnik inflacji ogłaszany przez GUS nie częściej jednak niż raz na pół roku oraz w razie wzrostu kosztów zewnętrznych ponoszonych przez Operatora z przyczyn od niego niezależnych takich jak : wprowadzenie opłat przez cenniki urzędowe, zmiany kosztów związanych ze zmianą opłat przez zewnętrznych kooperantów itp. O każdej zmianie Operator zobowiązany jest powiadomić Użytkownika z wyprzedzeniem, co najmniej jednego Okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem zmiany.
5.14 Użytkownik może zawiesić świadczoną Usługę przez Operatora maksymalnie na trzy miesiące w trakcie obowiązywania Umowy. Może to jednak nastąpić dopiero po upływie sześciu miesięcy od daty zawarcia Umowy. Zawieszenie wiąże się z jednorazową opłatą podaną w cenniku. Czas trwania Umowy przedłuża się o okres na jaki Usługa została zawieszona. W przypadku Umów na czas nieokreślony, nie ma możliwości zawieszenia usługi.
5.15 Użytkownik ma obowiązek informować Operatora o wszelkich zmianach danych Użytkownika zawartych w formularzu zgłoszeniowym w formie elektronicznej na adres biuro.maxnet@epoczta.pl
5.16 Operator zastrzega sobie prawo do pobierania dodatkowych opłat zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem za
świadczenie Usług Dodatkowych zleconych przez Użytkownika.
6. ROZWIĄZANIE UMOWY
6.1 Każda ze stron może wypowiedzieć Umowę bez podania przyczyny z zachowaniem 30-to dniowego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca. Wypowiedzenie Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. Nie dotyczy umów zawartych na czas określony. Przedterminowe rozwiązanie umowy z winy Użytkownika, daje Operatorowi prawo do żądania dodatkowej opłaty tzw. kary umownej proporcjonalnie pomniejszonej za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.
6.2. Rozwiązanie Umowy nie zwalnia Użytkownika od uregulowania wszelkich należności na rzecz Operatora objętych Umową. Rozliczenie powinno nastąpić nie później niż w dniu wniesienia rezygnacji pod rygorem nieważności wniesionej rezygnacji.
6.3. Umowa wygasa w przypadku :
6.3.1 Rozwiązania, likwidacji, itp. Użytkownika nie będącego osobą fizyczną,
6.3.2 Śmierci Użytkownika,
6.3.3 Gdy Operator utraci zdolność do prowadzenia działalności gospodarczej, jak również, gdy utraci uprawnienia niezbędne do świadczenia Usług objętych Umową przy jednoczesnym zachowaniu zdolności do prowadzenia działalności
gospodarczej,
6.4 Operatorowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym, jeżeli:
6.4.1 Użytkownik zalega z płatnościami za 3 okresy rozliczeniowe.
6.4.2 Użytkownik udostępni osobie trzeciej korzystanie z Usług, lub umożliwi korzystanie z Usług za pomocą Sieci poza lokal, którego dotyczy niniejsza Umowa,
6.4.3 Użytkownik dokona samowolnej przeróbki Łącza Sieciowego lub zawini jego uszkodzenia,
6.4.4 Użytkownik nie dopuści do okresowej kontroli Łącza Sieciowego, bez uzasadnionych powodów,
6.4.5 Użytkownik narusza postanowienia Umowy i Regulaminu.
6.5 Operator ma prawo domagać się ponadto zwrotu kosztów przywrócenia Łącza Sieciowego do stanu poprzedniego lub odszkodowania z tytułu zniszczenia Łącza jak i urządzeń innych Użytkowników, jeśli Użytkownik dokona samowolnej przeróbki Łącza Sieciowego lub zawinionego jego uszkodzenia.
6.6 Użytkownik ma obowiązek zwrotu zainstalowanych urządzeń w terminie nie dłuższym jak 14 dni od daty
wypowiedzenia umowy. Jeżeli sprzęt nie zostanie zwrócony Operator obciąży Użytkownika kwotą za zainstalowane urządzenia wg aktualnej ich ceny.
7. AWARIE I KONTROLE
7.1 Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Operatora o występujących Awariach w Sieci. Zgłoszenie
winno być dokonane za pomocą listu elektronicznego wysłanego z adresu e-mail podanego w umowie na adres
biuro.maxnet@epoczta.pl, o ile parametry działania usługi na to pozwalają. W przeciwnym wypadku fakt wystąpienia Awarii należy zgłosić inną drogą.
7.2 Zgłoszenie powinno w sposób wyczerpujący opisywać rodzaj problemu i posiadać następujące cechy: Imię i Nazwisko,
adres abonenta, datę i czas wystąpienia awarii. Nieprawidłowe zgłoszenia zostają kasowane przez operatora bez
powiadomienia.
7.3 Operator przyjmuje do wiadomości fakt wystąpienia Awarii, w momencie wysłania zgłoszenia. Abonent w momencie dokonywania zgłoszenia, może wskazać inny czas wystąpienia Awarii w sytuacji gdy jakość usługi uniemożliwiała dokonania zgłoszenia drogą elektroniczną i wystąpienie Awarii miało miejsce poza godzinami pracy serwisu.
7.4 Fakt podjęcia działań, usunięcia awarii odnotowywany jest w systemie Usługodawcy w odpowiedzi na zgłoszenie dokonane przez Użytkownika.
7.5 Usuwanie Awarii:
7.5.1 W obrębie stacji bazowych lub radiowych stacji dostępowych w terminie 48 godzin roboczych od dnia i godziny
powiadomienia o Awarii w godzinach pracy Operatora.
7.5.2 W obrębie łączy umiejscowionych w budynku i lokalu Użytkownika w terminie 5 dni roboczych licząc od dnia i godziny powiadomienia o Awarii w godzinach pracy Operatora,
7.6 Użytkownik ma obowiązek zapewnić dostęp do miejsca Awarii w godzinach od 10:00 do 19:00 chyba, że miała ona
miejsce poza lokalem Użytkownika lub poza miejscem przez niego kontrolowanym. Brak takiego dostępu przesuwa
odpowiednio termin usunięcia Awarii a Użytkownik nie wnosi żadnych roszczeń z tego tytułu.
7.7 Za usuniecie Awarii w Lokalu Użytkownika nie wynikających z fizycznych wad Łącza lub wynikających z przyczyn, które powinny się znaleźć pod kontrolą Użytkownika, bądź za wezwanie Operatora bez uzasadnienia, pobrana będzie dodatkowa opłata wg stawek określonych w Cenniku oraz koszty dojazdu.
7.8 Operator ma prawo do okresowych kontroli prawidłowości działania Łącza sieciowego w lokalu Użytkownika. Operator zobowiązuje się do powiadomienia Użytkownika o zamiarze kontroli (pisemnie lub telefonicznie) przed jej terminem. Pracownicy Operatora przeprowadzający kontrolę są zobowiązani, na żądanie Użytkownika, okazać pisemne umocowanie wystawione przez Operatora o powierzeniu im obowiązku kontroli Łącza.
8. REKLAMACJE
8.1 Reklamacje mogą dotyczyć:
– Niewykonania Usługi,
– Wadliwego rozliczenia Usługi,
8.2 Reklamacja winna być złożona pisemnie przez Użytkownika w siedzibie Operatora lub przesłana listem na adres Operatora.
8.3 Za datę wniesienia reklamacji uważa się dzień złożenia lub otrzymania listu przez Operatora.
8.4 Odpowiedź na reklamację wymaga formy pisemnej.
8.5 Zgłoszenie reklamacji nie zwalania Użytkownika z obowiązku opłat za Usługi.
8.6 Operator jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia
8.7 W przypadku, gdy Operator nie uznał reklamacji w całości lub w części, winien w odpowiedzi wskazać uzasadnienie
zajętego przez siebie stanowiska.
8.8 Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną po udzieleniu odpowiedzi reklamującemu. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Użytkownik wnoszący reklamację ma prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów jest Sąd dla miasta Jeleniej Góry.
8.9 Operator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi wyłącznie w zakresie określonym w Umowie,
Regulaminie oraz w obowiązujących przepisach prawa.
8.10 Za każdy dzień przerwy w świadczeniu Usługi Abonentowi przysługuje uprawnienie do żądania kary umownej
w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za Usługę.
8.11 Kara umowna nie przysługuje, jeżeli w Okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy niż 36 godzin.
8.12 Zgłoszenie dotyczące przerw w świadczeniu Usługi powinno zostać wniesione w dniu, w którym Abonent stwierdził
wystąpienie takiej przerwy.
8.13 W przypadku występowania innych kłopotów niż określone w punkcie 8.1 komunikacja pomiędzy Operatorem,
a Użytkownikiem odbywa się w formie elektronicznej, a fakt zgłoszenia i odpowiedzi w takiej formie uważa się za
wyczerpujący.
8.14 W przypadku zgłaszania reklamacji w zakresie parametru usługi niezbędna jest wizyta serwisanta.
9. NARUSZENIA REGULAMINU
9.1 Za naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu rozumie się:
9.1.1 Działania powodujące blokowanie i/lub zawieszanie Urządzeń innych użytkowników sieci Operatora lub Internetu,
w tym rozsyłanie szkodliwych pakietów w sieci, wynikające z posiadania trojana lub z infekcji wirusami. Po stwierdzeniu
takiego faktu, Abonent zostanie natychmiast wyłączony.
9.1.2 Stosowanie nielegalnych i/lub naruszających prawa osób trzecich programów komputerowych,
9.1.3 Umieszczanie informacji niezgodnych z prawem lub naruszających prawa osób trzecich w sieci MAXNET lub Internet,
9.1.4 Działanie niezgodne z ogólnie pojętą “kulturą sieciową” tzn. używanie obelżywego, nieprzyzwoitego języka,
zamieszczanie materiałów powszechnie uznanych za obraźliwe, niezgodne z prawem, ingerowanie w sprzęt i oprogramowanie oraz przechwytywanie danych innych użytkowników Sieci,
9.1.5 Zamieszczanie (dotyczy serwerów Operatora) materiałów reklamowych i informacji komercyjnych, przez które uważa się materiały i informacje, których umieszczanie może przynieść dochód właścicielowi lub użytkownikowi strony
internetowej lub innej osobie, o ile nie stanowi inaczej odrębna Umowa,
9.1.6 Podejmowanie działań mających na celu odczytanie haseł posiadaczy kont lub naruszenie ich zasobów,
9.1.7 Świadomą ingerencję w sprzęt będący własnością Operatora,
9.1.8 Wszelkie inne działania powodujące zakłócenia w funkcjonowaniu Sieci lub mające negatywne konsekwencje dla innych użytkowników Sieci Operatora lub Internet.
9.2 W przypadku, gdy Użytkownik w sposób oczywisty narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, swoimi działaniami
powoduje zakłócenia w funkcjonowaniu Sieci Operator zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zaprzestania świadczenie Usług na rzecz Użytkownika bez prawa domagania się przez niego odszkodowania.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1 Operator zaleca Użytkownikowi:
10.1.1 Instalację oprogramowania antywirusowego i dokonywania okresowej kontroli antywirusowej wszelkich danych
znajdujących się w Urządzeniu Użytkownika,
10.1.2 Bieżącą aktualizacje systemu operacyjnego,
10.1.3 Kontrolę antywirusową wszelkich danych uzyskanych za pomocą Sieci Operatora i Internet lub z innych źródeł,
10.1.4 Instalację oprogramowania w celu zabezpieczenia danych Użytkownika przed ingerencją osób trzecich.
10.2 Użytkownik ponosi wszelką odpowiedzialność za spowodowanie przez siebie uszkodzeń w sieci, wobec innych użytkowników i Operatora.
10.3 W przypadku zmiany miejsca stałego pobytu (w tym adresu zamieszkania) lub siedziby, zmiany adresu do korespondencji w tym adresu e-mail, a także w przypadku zmiany nazwy (firmy) lub nazwisk i imion, Użytkownik zobowiązany jest (w formie pisemnej lub elektronicznej z potwierdzeniem odbioru) powiadomić o tym fakcie Operatora w terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany lub rozpoczęcia wprowadzania takich zmian, dołączając dokumenty
potwierdzające powyższe zdarzenie.
10.4 W przypadku niewykonania przez Użytkownika zobowiązania wynikającego z punktu 10.3, wszelką korespondencję
kierowaną do Użytkownika pod dotychczasowy adres i z dotychczasowymi danymi uważa się za prawidłowo nadaną ze
wszystkimi konsekwencjami doręczenia dla Użytkownika.
10.5 W sprawach nieuregulowanych w Umowie, Regulaminie i Cenniku stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy
Prawo telekomunikacyjne.
10.6 Operator powiadamia Abonenta o każdej zmianie Regulaminu z wyprzedzeniem, co najmniej jednego okresu
rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu, Abonentowi
przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy, a w razie skorzystania z tego prawa Operatorowi nie przysługuje roszczenie
odszkodowawcze.